Koszty odwołania podróży

Koszty odwołania podróży


Od roku planujesz fantastyczną podróż dookoła świata. Rezygnujesz z różnych przyjemności aby móc odłożyć jak najwięcej środków finansowych i w końcu nadszedł dzień wykupienia upragnionej wycieczki. Nie jest tanio ale wiesz, że taka podróż może zdarzyć się raz w życiu. Co prawda do rozpoczęcia jest jeszcze kilka miesięcy ale zapłacić trzeba jak najwcześniej. Tydzień przed startem przygody wybierasz się na narty – piękna pogoda, biały puch jak na zamówienie i totalny relaks. Nagle upadasz – choć to dziwne bo przecież jesteś rewelacyjnym narciarzem – i czujesz, że noga w bucie zaczyna cisnąć. Niestety – okazuje się, że kolejne tygodnie zamiast spędzać na zwiedzaniu pięknych miejsc to spędzisz w łóżku z gipsem na nodze 🙁 Nie dość, że omija cię to o czym marzysz od dawna to jeszcze organizator nie zwróci ci pieniędzy gdyż jest za późno aby znalazł kogoś na twoje miejsce.

Koszty odwołania podróży

Czy można by było coś zrobić w powyższej sytuacji aby zrekompensować straty finansowe związane z kosztem nieodbytej podróży?

Odpowiedź brzmi: TAK.

Zanim opiszę jak się zabezpieczyć przed przytoczonym zdarzeniem warto uzmysłowić sobie również, że to nie jedyna sytuacja która może się wydarzyć, a która może być przyczyną odwołania lub przerwania podróży. Takimi też są:

  • Sytuacje związane ze zdrowiem i życiem:
    • nagłe zachorowanie
    • nieszczęśliwy wypadek
    • śmierć (uczestnika podróży lub osoby bliskiej)
    • przedwczesny poród
  • Sytuacje związane z mieniem czyli:
    • kradzież (np. włamanie do naszego domu)
    • zdarzenie losowe (np. pożar mieszkania)
    • uszkodzenie pojazdu (którym mieliśmy podróżować, a który obecnie nie nadaje się do użytku np. z powodu kolizji)
    • kradzież dokumentów (np. paszportu, który jest niezbędny do podróży, a który nie jesteśmy w stanie wyrobić od ręki)
  • Sytuacja związana z pracą:
    • nieoczekiwane wypowiedzenie umowy o pracę
    • rozpoczęcie nowej pracy osoby zarejestrowanej w urzędzie pracy
  • Inne:
    • wezwanie do sądu i brak możliwości przełożenia terminu
    • wezwanie do organów administracji np. wojsko, ZUS, US
    • atak terrorystyczny
Koszty odwołania podróży

Koszty Odwołania Podróży to ubezpieczenie, które chroni udokumentowane koszty związane z podróżą jeżeli doszło do jej odwołania przed datą rozpoczęcia lub przerwania podróży przed datą jej zakończenia z powodu wcześniejszego powrotu do miejsca zamieszkania w Polsce lub osoba ubezpieczona była hospitalizowana. Istotne jest to aby ów udokumentowane koszty podlegały zwrotowi to:

  • muszą zostać zakupione i opłacone przed wyjazdem
  • muszą wynikać z umowy z organizatorem
  • nie zostały zwrócone przez organizatora

Od razu może nam przychodzić na myśl, że wspomniane powyżej koszty dotyczą tylko zakupionych wycieczek – np. z biura podróży – niemniej wachlarz świadczeń które można objąć ochroną jest znacznie szerszy i obejmuje koszty poniesione na:

  • wspomniana wycieczkę typu all inclusive lub inną kupioną w biurze podróży
  • noclegi – hotele/ domy czy mieszkania
  • bilety lotnicze, autokarowe, kolejowe, promowe
  • wynajem jachtu, samochodu osobowego, przyczepy kempingowej
  • uczestnictwo w rejsie,
  • konferencję, szkolenie, kurs, warsztaty,
  • bilety na mecz, koncert, festiwal, do parków rozrywki takich jak: Disneyland czy Legoland

Wszystkie wymienione opcje mogą dotyczyć świadczeń związanych z wyjazdem zagranicznym jak również i krajowym.

Suma na jaką maksymalnie możemy się ubezpieczyć w przypadku tego rodzaj oferty to aż 40 000 zł. Co istotne to to, że na polisie może być do 10 osób ubezpieczonych i każda ma swoją własną sumę ubezpieczenia czyli do tych 40 000 zł. W zależności od tego czy odwołanie podróży nastąpiło przed wyjazdem czy też w trakcie wyjazdu zwrot jaki możemy otrzymać przedstawia się następująco:

Odwołanie (anulowanie podróży) przed wyjazdem

  • Zwrot dla Ciebie = cena podróży określona w umowie podróży minus zwrot dokonany przez organizatora (jeżeli taki będzie)

Przerwanie podróży (w trakcie wyjazdu)

  • Zwrot dla Ciebie = wartość świadczeń z których nie skorzystałeś, a które były przez Ciebie opłacone przed wyjazdem, na podstawie umowy np. koszty niewykorzystanej liczby pełnych dni noclegów, koszt wycieczki fakultatywnej czy też koszty biletu powrotnego lub koszty transportu powrotnego.

W większości przypadków nasza podróż będzie odbywać się z osobą bądź osobami towarzyszącymi. Jeżeli okaże się, że nie jesteś w stanie kontynuować bądź uczestniczyć w podróży z powodu współuczestnika (i na odwrót) z powodów wspomnianych nieco wyżej to również zawarta polisa Kosztów Odwołania Podróży zadziała i obejmie każdą z ubezpieczonych osób.

Są sytuację niezależne od Ciebie, w których polisa nie będzie chronić poniesionych kosztów czyli:

  • Związanych ze zmianą terminu lub przerwaniem podróży przez organizatora podróży
  • Opłat manipulacyjnych, które ustala organizator podróży
  • Związanych lub wynikających z upadłości lub niedotrzymania zobowiązań przez organizatora podróży.
  • Niewykorzystanego biletu podróżnego lub biletu na wydarzenie o charakterze sportowym, artystycznym, rozrywkowym lub rekreacyjnym w przypadku, gdy Ubezpieczony lub Współuczestnik podróży nie został wpuszczony przez organizatora do środka transportu lub na teren tego wydarzenia.

Stawka jest zależna od poniesionych kosztów. Jeżeli chcesz się dowiedzieć ile by Cię kosztowało takie ubezpieczenie to zapraszamy do kontaktu telefonicznego bądź mailowego lub samodzielnego sprawdzenia online pod tym linkiem, który uwzględni również rabat 10% z podanym kodem: AUKOP2024.


1. Wejdź na stronę:

https://bit.ly/AUKOP2024

2. Odpowiedz na pytania z pierwszej zakładki:

A. PODRÓŻ

  • Kraj docelowy – gdzie się wybierasz
  • Data zakupu podróży – kiedy wykupiłeś wycieczkę/bilety itp. Jeżeli jest kilka dat (np. wynajem kampera jedna, a inna bilety wstępu to spisujemy osobne polisy)
  • Data rozpoczęcia podróży – kiedy rozpoczynamy naszą wycieczkę czy wydarzenie
  • Data zakończenia podróży – data kiedy kończymy naszą wycieczkę czy wydarzenie

B. PODRÓŻNI

  • Ilu podróżnych poniżej 18 lat? – wpisujemy bądź wybieramy +/- ilość osób. Jeżeli będzie jakaś osoba (bądź osoby) w tym wieku to poniżej wpisujemy jej dokładny wiek
  • Ilu podróżnych od 18 do 60 lat? – wpisujemy bądź wybieramy +/- ilość osób.
  • Ilu podróżnych powyżej 60 lat? – wpisujemy bądź wybieramy +/- ilość osób.

C. KOSZTY PODRÓŻY

Poniesione koszty – wpisujemy kwotę w polskich złotych poniesioną na nasza podróż. Jeżeli poniesione koszty są w walucie obcej to przeliczamy je na złotówki po bieżącym kursie (tutaj można sprawdzić średni kurs NBP poszczególnych walut)

D. ZOBACZ OFERTĘ

klikamy przycisk „Zobacz ofertę” i to cały proces kalkulacji ceny

3. Na kolejnej podstronie zobaczymy podsumowanie oferty tj. :

  • zakres oferty
  • kraj docelowy
  • ilość osób objętych ubezpieczeniem
  • okres podróży
  • koszty podróży
  • zakres i okres ochrony
  • kwotę wspomnianego wcześniej rabatu
  • cenę całkowitą
    oraz
  • ostateczna cenę do zapłaty uwzględniającą rabat

Po kliknięciu przycisku „DALEJ >” zostaniemy przeniesieni na kolejną stronę gdzie należy podać dane do przygotowania polisy.

4. Uzupełnij dane z drugiej zakładki:

A. DANE PODRÓŻNYCH

  • wpisujemy imię, nazwisko i pesel każdej z osób uczestniczącej w podróży
  • ilość PODRÓŻNYCH będzie odpowiadać ilości osób wybranych na poprzedniej stronie

B. UBEZPIECZAJĄCY

  • w polu UBEZPIECZAJĄCY wybieramy osobę zawierająca polisę
  • wpisujemy jej adres, e-mail oraz telefon
  • zanim prześlesz dalej formularz upewnij się że adres e-mail i telefon jest poprawny

C. ZGODY I OŚWIADCZENIA

  • ostatnia część tej zakładki to zaznaczenie niezbędnych zgód aby towarzystwo ubezpieczeniowe mogło kontynuować proces przygotowania polisy
  • naciśnij ZAMÓW I ZAPŁAĆ

5. Wybór formy płatności na trzeciej zakładce

* trzecia zakładka to wybór formy płatności, dokonanie zapłaty i przejście do pobranie polisy.


W takiej sytuacji powinieneś:

  • Poinformować o tym pisemnie organizatora podróży – najpóźniej w terminie 3 dni od daty wystąpienia przyczyny (w razie przeszkód – niezwłocznie po ich ustaniu).
  • Złożyć roszczenie do organizatora podróży o zwrot zapłaconych pieniędzy za świadczenia z których się nie skorzysta.
  • Powiadomić Centrum Obsługi Klienta (zawiadomienie / złożenie roszczenia) w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia przyczyny (w razie przeszkód – niezwłocznie po ich ustaniu).
  • Załączyć dokumenty niezbędne do ustalenia odpowiedzialności ubezpieczyciela wskazane w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia czyli:
    • numer polisy, z której zgłaszasz szkodę wraz z danym Ubezpieczonych, których dotyczy zgłoszenie,
    • numer rachunku bankowego do wypłaty odszkodowania,
    • umowę podróży wraz z dowodami poniesionych kosztów,
    • roszczenie złożone do organizatora podróży o zwrot należnych środków z tytułu odwołania lub przerwania podróży,
    • dokumenty od organizatora podróży zaświadczające o wysokości potrąceń lub kwoty zwrotu na rzecz Ubezpieczonego,
    • dokumenty potwierdzające zaistnienie zdarzenia, które jest przyczyną odwołania lub przerwania podróży takie jak np.: dokumentacja medyczna, E-zwolnienie, odpis aktu zgonu, zaświadczenie z policji potwierdzające wystąpienie szkód w mieniu, wezwanie do sądu.